6. Mars var Logopediens dag. Årets tema var Alternativ og Supplerende Kommunikasjon. I artikkelen Lær barn som mangler talespråk sosiale ord (trykk her for å lese artikkelen) kan du lese om betydningen av å gi barn som strever med talespråket tilgang til alternative måter å kommunisere på. Denne artikkelen er basert på et intervju med Kari-Anne B. Næss (leder av DSL+-prosjektet), skrevet av Marika Vartun for Institutt for Spesialpedagogikk ved det Utdanningsvitenskapelige Fakultet.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Mest lest
-
Julekalender spesialpedagogikk 2022 - Institutt for spesialpedagogikk (uio.no)
-
The results of the randomized trial of the DSL+ vocabulary intervention program is now published in Remedial and Special Education. Read the...
-
A short-version of the DSL+ intervention has been translated and tested by American children with Down syndrome and their parents! Read the...
-
Rett før helgen kom det ut en artikkel om DSL+-studien i UNIFORUM og saken ble også publisert på Universitetets forside (se http://www.uv.ui...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar